Every snap have story !


Hello!

Annyeong!
Welcome to my Castle , the owner of this Blog . Be nice here and leave your footprints at my 'be talkative' . thank you

notes

hey guys, u already in my blog. I'm not a arrogant. i'm easy to approached. I do not like hostile. but if you'd like hostile, it's up to u. juz be a SYOK SENDIRI person becoz i will ignore u as my enemy. i will change my attitude if u not satiesfied wift me. juz INFORM directly to me. REMEMBER, nobody's perfect in the world. pliz respect me and i will respect u. thank you

talkative!


Put your link, not email.
No harsh word.
If you want to exchange link, tell me on chatbox.
and be nice :)




Credits

Basecode: Atin Tory
Edit:Aisyah Nurul
Header by:Nabila Medan
Re-Edit:sofia idrus

kuruskan badan ketika berpuasa ??
Aug 11, 2011 | 8/11/2011 03:00:00 PM | 0 comments



Pejam celik dahpun seminggu lebih kita berpuasa. Rasa macam sekejap jer lagi 3 minggu dah nak beraya. Kenapa kita berpuasa? Haa, sebenarnya, tujuan berpuasa bukanlah untuk menguruskan badan kerana kita berpuasa untuk memperingati Dia yang satu, dimana Dia tidak makan dan tidak minum. Jika anda berpuasa untuk kuruskan badan, ubahlah niat itu ye!
Soalan lazim yang sering saya dapat dari rakan – rakan. Badan menyusut gila semasa bulan puasa tapi naik mendadak selepas raya? Sebenarnya, ada kemungkinan berlaku kemerosotan otot iaitu penurunan kadar metabolisme. Kekerapan akibat makan yang kurang juga boleh menyebabkan kadar metabolisme semakin menurun.
Selepas habis puasa, kadar metabolisme jauh lebih rendah dan ketika itu kebanyakan dari anda, anda dan anda akan makan tak ingat dunia dan mulalahh bising apabila badan naik bagai tong dram. Kehkehkeh!



Older Post | Newer Post
Contact
Facebook TWITTER INSTAGRAM Purple Bow Tie