Every snap have story !


Hello!

Annyeong!
Welcome to my Castle , the owner of this Blog . Be nice here and leave your footprints at my 'be talkative' . thank you

notes

hey guys, u already in my blog. I'm not a arrogant. i'm easy to approached. I do not like hostile. but if you'd like hostile, it's up to u. juz be a SYOK SENDIRI person becoz i will ignore u as my enemy. i will change my attitude if u not satiesfied wift me. juz INFORM directly to me. REMEMBER, nobody's perfect in the world. pliz respect me and i will respect u. thank you

talkative!


Put your link, not email.
No harsh word.
If you want to exchange link, tell me on chatbox.
and be nice :)




Credits

Basecode: Atin Tory
Edit:Aisyah Nurul
Header by:Nabila Medan
Re-Edit:sofia idrus

dulu dan sekarang
Feb 5, 2012 | 2/05/2012 03:48:00 PM | 2 comments



hy people .. how are you guyz .. hope sihat sihat je owkeyh .. da hampir seminggu aku tunggu tunggu saat sebegini .. saat yang macam mana tu ?? saat saat aku menggila kan blog .. saat saat tangan tak henti henti menaip untuk berceloteh tentang segala yang da berlaku dalam hidup aku .. mungkin hidup kowang lagi samok dari aku kut .. kan ? .. semestinnya la sebab keluarga kowang cukup serba satu .. ceywahh .. kfine .. ignore kan menda menda yang merapu tu .. sekarang aku nak membebel tentang kehidupan aku dulu dan sekarang dekat kowang semua .. kowang sedia maklom adeq aku no.2 sekarang jauh dari aku .. so ,, aku tak ada kawan nak bergadow dan berkongsi cerita cerita .. 

memang aku tak nafikan hidup aku sekarang berbeza dengan dulu .. berbeza dari segi apa eak ?? berbeza dari segi fizikal ,, mental dan emosi kut .. dari segi fizikal nya aku rasa badan aku agak berisi sikit berbanding dulu dan ketinggian aku pon makin turun disebabkan kenaikan badan .. mungkin kut .. ngahahah .. mungkin ada yang fikir negatif tapi yang itu la terjadi pada aku bila my CAPITAL K suruh aku tambah kan sikiiiit ketinggian aku .. O.M.G haaaah ! tersentap aku dia cakap aku macam gitu ,, berani eak dia .. mentang mentang aku tak sampai paras bahu dia ,, sesedap rasa je dia mengata aku ,, haishh .. 

tu dari segi fizikal dan dari segi mental aku rasa tahun ni kepala aku agak berat sikit dan agak ringan sikit .. hurmm ? tak paham ea ? hihi ,, aku pon tak tahu nak explain kan macam mana tapi apa yang aku rasa kan sekarang ,, urmmm ,, aku kurang bertengkar .. manusia yang selalu bertengkar dengan aku sudah tentu la adeq no.2 aku tu .. macam macam la yang kiteowang gadow kan .. 

emosi aku jugak umpama graf GPS .. bukan GBS taw .. G.P.S.! Gred Purata Sekolah bukan Geng Bas Sekolah .. hohoho .. emosi yang kejap naik dan kejap turun .. kenapa ?? mungkin aku terlalu penat sangat ,, jadual aku sekarang pon makin padat .. dalam seminggu boleh dikata kan hanya 2kali  je aku balik sekolah ikut jadual biasa .. yang selebihnya tu aku habis kan di sekolah .. dengan aktiviti koko ,, sukan lagi ,, ufhh .. umpama kata mak ,, ' berkorban la sikit .. tak sampai setahun pon lagi .. tinggal berapa bulan je .. lepas tu relax la sekejap kepala tu .. biar penat sekarang ,, jangan penat kemudian .. nanti sendiri menyesal kang ' .. betol jugak kata mak ,, terpujuk la jugak hati aku .. cair habis .. pandai betol mak aku umpan aku suruh belajar .. kihkihkih .. jangan mara ea mak .. gurau tanda kemesraan ..

berbalik pada emosi aku tadi .. sekarang ni mak dan abah makin manja kan aku taw .. yahoooo .. memang la dowang manja kan aku ,, sebab seowang anak pompuan dowang dok jauh di utara sana .. perhatian dowang lebih sikit la untuk aku banding 2 owang lagi adeq aku yang kecik .. tapi maksud manja di sini bukan manja yang ala ala mengada ngada .. bukan segala kehendak aku dowang ikut .. manja manja jugak babe ,, ada masa pon dowang tegas dengan aku .. sikap kerajinan aku yang dulu hanya 50% dan bertukar kepada 80% .. owkeyh tak owkeyh tak ?? masa aku pun banyak pada buku .. on9 pon bila dapat green light dari mak .. ngeee .. dan tak lupa jugak untuk 2 owang lelaki yang aku sayang ,, yang banyak bagi nasihat dekat budak nakal ni .. siapa kah mereka tu eak ? macam istimewa je dalam hidup aku .. yup memang dowang tersenarai dalam owang yang penting dalam hidup aku ,, tapi bia la aku dan mak je yang tahu siapa dowang tu ..

itu situasi aku dekat rumah dan situasi aku di sekolah jugak da lain .. kepala aku yang gila gila dulu sekarang makin bertambah gila dengan adanya dua owang budak yang agak kurang siuman ,, tak lain dan tak bukan aina nadhirah dan aidil razak la owangnya ( klik je nama tu kalau nak tahu empunya diri ).. pagi pagi sampai sekolah da ajar aku mulut kotor .. mengumpat la bergosip la dan seangkatan dengannya la .. fuh ! ,, naseb baek budak budak ni bawah aku .. kiranya ada kaitan la jugak dengan keluaga aku ,, segala yang dowang ajar aku menda menda yang tak senonoh tu .. aku layan je .. budak budak ,, tak ikut nanti balik bunuh diri pulak ,, susah aku nanti .. *burllpp* .. perangai dowang akhirnya telah diwarisi oleh aku ,, yang sekadar gila sekarang bertambah tambah gila nak mampos.. mak aku da sedia maklom dengan perangai kiteowang ,, so ,, hanya lihat dan ....... smile je .. 

makin lama kiteowang bertiga makin rapat even dulu aku tak ada la serapat sekarang dengan si aidil walaupon namanya dia adeq sedara aku .. sekarang jadi bodyguard aku dengan aina .. everywhere kiteowang pergi ,, dia akan follow ,, handbag kiteowang la kata kan .. segala masalah kiteowang share together gether .. kan sharing is caring .. kan ?

da kebas setiap penjuru tangan dan jari .. aku nak stop di sini ,, da berjala jala menaip berfikir .. nak rest kan dulu otak yang aku kerah habis habisan ,, ceywah .. hikhikhik .. owkeyh ,, tunggu post aku yang akan datang nanti ye ,, insyaAllah .. 





Older Post | Newer Post
Contact
Facebook TWITTER INSTAGRAM Purple Bow Tie