Every snap have story !


Hello!

Annyeong!
Welcome to my Castle , the owner of this Blog . Be nice here and leave your footprints at my 'be talkative' . thank you

notes

hey guys, u already in my blog. I'm not a arrogant. i'm easy to approached. I do not like hostile. but if you'd like hostile, it's up to u. juz be a SYOK SENDIRI person becoz i will ignore u as my enemy. i will change my attitude if u not satiesfied wift me. juz INFORM directly to me. REMEMBER, nobody's perfect in the world. pliz respect me and i will respect u. thank you

talkative!


Put your link, not email.
No harsh word.
If you want to exchange link, tell me on chatbox.
and be nice :)




Credits

Basecode: Atin Tory
Edit:Aisyah Nurul
Header by:Nabila Medan
Re-Edit:sofia idrus

beday gurl's history
Jan 13, 2013 | 1/13/2013 04:07:00 AM | 0 comments

yeahh. 11 januari 2013 yang lepas adalah hari istimewa aku. huhu. alhamdulillah i da genap 18 tahun la u ollz. bak kata azfar "da besar daa". habis tu takkan makin lama makin kecik kotttt. hatoyaiii. aku bersyukur sangat sebab hajat aku selama ni tercapai juga. terima kasih to nurfarah hidayah sebab dia yang merancang semua ni. yaAllah memang terharu gila aku dengan rancangan dowang semua. disebabkan perasaan terharu tu masih melekat lagi pekat dalam hati aku ni, rasanya lebih afdal kalau aku cerita from A to Z. aku nak kongsi kegembiraan aku dengan u ollz semua. 
mulanya macam gini jalan cerita sinopsisnya, semalam (10 januari), dekat tempat keje aku dengan kawan-kawan lepak together-gether dekat depan casher. aku memang tak ingat tentang birthday aku sampai la abang wan tanya "balek malam kan hari ni?" "eh tak la. jap lagi pukul 6 balek laa". "laaaa habis tu macam mana nak mandi?" lepas je abang wan cakap mcam tu, dowang semua ketawa. Ya rabbi, macam mana aku boleh lupa pasal benda tu??? ha, habis, mati aku. tapi nasib aku baik masa tu sebab aku balek keje petang. dengan bongkak dan angkuhnya aku bersuara "haha. ingat kowang dapat ke?? sowi la ea, aku balek petang hari ni, haha". cer bayangkan kalau hari tu aku balek malam. perghh. memang masak aku jawabnya u ollz. malamnya aku online FB. tetibe shah masuk dalam IM aku. dia cakap "awal kau balek?". "aku masuk 12-6 laa. hahaha".
 
besoknya, azrin datang rumah sebab nak tunggu ayah farah amek kiteowang dekat rumah aku. masa nak keluar rumah azrin tanya "kau bawak baju lebih ak?". dengan sengeh-sengeh dia macam kerang busuk lepas tu selamber je tanya aku soklan tu. geram taw. haha. daripada rumah sampai la ke tempat keje, aku hanya fikir yang aku selamat daripada dianiaya oleh jobmates. tapi rupanya sangkaan aku meleset jauuuuuuh sekali. ok, kowang baca betul-betul ok. masa dekat tempat keje aku rasa macam keadaan macam lain sangat taw, tak macam selalu. benda yang aku nampak pelik, bila dikatakan hampir semua staff keluar yang konon-kononnya nak ke toilet la, ke surau la, ke sana ke sini la. yang si farahnya pula konon balek daripada toilet teroz tarik tangan aku dengan azrin, sok-sok menangis lettew. haihh. geram pula hati kita dibuatnya u ollz. gerrr *ketap gigi. yihakk. sampai la kiteowang abez closing, farah suruh duduk dulu dekat depan. dengan panchnya pun tak lagi. perghh. da nak pukul 11 malam tapi boleh lagi nak meleweyh. tak tahu nak keje ke apa esok? tak lama lepastu farah dengan azrin keluar, nak ke toilet lettew. ok aku pun iye kan aje la cakap dowang kan. 
lepas dowang balek dari toilet, dowang macam kelam kabut, eh kenapa pulak budak dowang ni? tibe-tibe azrin minta handphone aku, nak bagi dekat wan agaknya. bila dia tanya nak buat apa. dia cakap tak tahu. eh sakit pula hati kita. haha. malas nak panjang cerita, aku pun bagi je la si wan yang kononnya nak main game tu. lepastu si farah tarik tangan ajak panch. aku pun menonong laaa ikot cakap dia. tetibe je acap dengan eyfan keluar sambil nyanyikan lagu happy birthday, subhanallah. meleleh air mata i u ollz. terharu double gila. walaupun dowang buat secara 'kita-kita' je. tapi alhamdulillah memang meriah sesangat. 


yeahh, begini la situasi kiteowang semalam. dengan muka aku yang baru je melehkan air mata kesyahduaan. haha. hanya tuhan je yang tahu perasaan aku masa tu. thanx a lot kowang.


kek yang dowang beli memang sedap. mak aku pun cakap sedap. mana tak sedapnya kalau da jenama season. hahah. masa nak potong kek tu, tetibe dowang cakap potong kat luar la. wahh. pandai bin bijak sungguh kowang buat perancangan eak? sungguh strategik. yang si azrin pula sanggup angkut beg dengan cardigen aku. katanya sebab birthday aku lettew. sungguh kau auta kawan. 

part ni paling best, bila tiba masa aku nak potong aje kek, tibe-tibe aku rasa macam ada owang tarik badan aku ke belakang. tak sampai berapa saat, air turun daripada kepala bagai melimpah ruah. time tu aku terdengar suara eyfan cakap "nahh, mandi kau". astaghfirullahalazimm. lepastu datang pula tepung, minyak masak, cecair pencuci pinggan. kek yang belum dipotong tu dowang amek  teroz tonyoh dekat muka aku. da tak serupa manusia aku masa u ollz. bengang dia, perghh. da la ada owang dekat situ. lepastu kene nasib malang. hambek kau! berapa kali aku bangun nak selamatkan diri tapi sayangnya aku tidak berjaya. bagaikan baby yang baru nak belajar berjalan. jatuh bangun jatuh bangun. macam itula keadaan aku semalam. 


hoyeahh, ini la rupa aku selepas mandi dekat tempat keje. dari atas sampai bawah abez semua bersabun, bertepung dan berminyak. ishh. gelinyaaa. pliz jangan komen apa-apa tentang diri aku. even keadaan aku macam ni, tapi aku bahagia plus gembira plus terharu sebab kawan-kawan sanggup buat kejutan macam ni untuk aku.

selama 18 tahun baru kali ni aku dapat rasa macam mana kene BOOM! dengan tepung dan air, nasib baik semalam dowang tak pakai telur. euwww. busuk busuk busuk. tak rela aku bila badan bertelur-telur bagai. iyekkk. tolonglaa. 

even kowang gila kejamm tapi kowang memang beshh. double beshh. sepanjang aku sekolah tak pernah kawan-kawan buat kejutan yang gila melampau macam ni. hahaha. thanx a lot to eyfan, farah, azrin, acap, dauz, fify, epul, aki, wan dan encik tong for ollz this. aku tak tahu nak balas apa dekat kowang tapi aku cuma mampu berdoa, semoga allah murahkan rezeki kowang. semoga allah memberi rezeki yang melimpah ruah untuk kowang semua. amiin. 

mesti party ni lagi seronok kalau azfar ada sekali. kan? maybe memang bukan rezeki aku nak celebrate dengan dia kot. eh terlebih pula i ni u ollz. hahha. genap 18 tahun ni aku tak adala simpan azam yang menggila. cuma aku teringat kata-kata samsul dan wan. dowang cakap bila genap umur aku 18, aku mesti berubah. daripada sifat kebudak-budakkan berubah jadi matang, jadi dewasa. ohmenn. sampai ke hari ni aku berfikir, adakah aku mampu untuk melakukan apa yang mereka mahukan? yup. kadang aku pun nak juga jadi seowang yang matang, aku nak berubah dari segi ketawa dan sendawa. tapi macam mana??? aku masih tak dapat jalan keluar untuk soklan itu. adakah ini satu cabaran untuk aku? mungkin. 

11 januari 2013 > the besh year for me 




Older Post | Newer Post
Contact
Facebook TWITTER INSTAGRAM Purple Bow Tie