Every snap have story !


Hello!

Annyeong!
Welcome to my Castle , the owner of this Blog . Be nice here and leave your footprints at my 'be talkative' . thank you

notes

hey guys, u already in my blog. I'm not a arrogant. i'm easy to approached. I do not like hostile. but if you'd like hostile, it's up to u. juz be a SYOK SENDIRI person becoz i will ignore u as my enemy. i will change my attitude if u not satiesfied wift me. juz INFORM directly to me. REMEMBER, nobody's perfect in the world. pliz respect me and i will respect u. thank you

talkative!


Put your link, not email.
No harsh word.
If you want to exchange link, tell me on chatbox.
and be nice :)




Credits

Basecode: Atin Tory
Edit:Aisyah Nurul
Header by:Nabila Medan
Re-Edit:sofia idrus

our story
Jan 16, 2013 | 1/16/2013 12:13:00 AM | 0 comments


heyh u ollz. tak tahu la kenapa malam ni tetibe rasa rindu dekat azfar. ceh macam baru hari ni je rindu. heee *senyum terpaksa. owang cakap kalau kita nak lupakan someone tu kita mesti sibukkan diri kita, jangan ingat benda yang berkaitan dengan dia, jangan simpan barang-barang yang dia bagi  and bla bla bla. pernah aku cuba buat semua tu, tapi bila fikir nak buang semua benda yang berkaitan dengan dia, macam gambar tu, perghh sayang kott. berat hati nak buang. siyestt, aku tak mampu dan tak boleh nak buat. kalau buang rasa sedih. tapi kalau tak buang nanti asyik teringaaaat je dekat dia. macam mana tu?? haihh. payah sungguh. sebenarnya malam ni rasa sedih plus kecewa sangat. dengan siapa? dengan dia? maybe! nak tahu tak kisahnya macam mana kiteowang boleh sangkut selama ni? haaa. nak tahu kan? ok aku cerita.

ekceli kiteowang ni kawan since form2 lagi. masa tu azfar dan aku satu kelas. wahhh. satu kelas kau! masa tu kiteowang mang rapat. bila time subjek BM, azfar mesti tarik kerusi dia then dudok satu meja dengan aku. dia pun selalu bercerita pasal awek dia, aminah. pompuan tu pun satu sekolah juga dengan kiteowang. cuma kelas je yang lain. kcukop. naik aje form3, kiteowang da lain kelas. tak jauh beza punnn. sebelah sebelah jee. start form3 kiteowang da tak tegur-tegur macam dulu. adatla macam tu kan kan kan? heee. tapi alhamdulillah, masa kiteowang form4, persahabatan kiteowang disambung balek. yihuu. kiteowang semakin rapat since kiteowang join catering. 

yeahh. disini la segalanya bermula. macam mana? sabar dulu ye. bagi aku tarik nafas dalam-dalam dulu *tarik nafas. haha. kcukop. masa kiteowang ada function dekat dewan kampung melayu masa bulan 3 tahun lepas, aku mengalami tekanan perasaan yang tersangat. di mana aku dapat tahu kawan baek aku sendiri ber-IM, ber-webcam dengan boyfie aku. ohmenn. kawan baek sendiri boleh buat macam gitu?? ishh. masa tu memang double terkejuts i dibuatnya u ollz. rasa macam nak naek je tangan dekat muka kawan aku tu. nasib baek ada kawan-kawan aku yang lain. dowang tempat aku berkongsi cerita. dowang tempat aku pinjam bahu. dan segala-galanya dowang la senang cerita. masa nak balek tu, kiteowang singgah dekat butik bosh kiteowang sebab nak amek gaji masa tu. sementara menunggu, 7 BFF planning ajak lepak dekat restoran alif. masa tu aku dengan azfar jee, hehe. 

masa da nak amek gaji, kiteowang masuk dalam butik bosh kiteowang. time ni azfar da masuk dulu daaa. da siap baring dengan kaki melunjur dekat dinding penyangkut baju pengantin dengan sekutu-sekutu dia. kebetulan masa tu mata aku memang ngantuk tahap cipan. aku pun ajak wati, apis dan epul pegi dekat tempat azfar. macam lena je aku tengok dia tidur. "azfar.. nak pinjam kaki boleh?" nak tak nak aku terpaksa kejut dia sebab nak tumpang tidur dekat kaki dia. tibe-tibe dia angkat kepala then tanya "siapa?? peah ea?? owhh. sini la *sambil tunjuk peha dia. masa aku nak pejamkan mata, tetibe kaki dia bergerak-gerak macam rasa kurang selesa. aku pun tanya dalam hati mungkin kepala aku berat kot, tu yang buatkan kaki dia lenguh. aku lembutkan sikit posisi kepala aku dekat kepala dia. hampir nak pejam mata, dia gerakkan lagi kaki dia. aku da rasa lain macam masa tu. dengan pantas aku angkat kepala, aku tengok dia dok sengeh-sengeh. wahhh kuajak! rupanya dia sengaja nak kacau aku tidur.  eiii. double geram je masa tu. 

lepastu dia buat lagi. aku malas nak layan, aku buat bodoh je dan meneruskan beradu ku di peha dia. haha. rasakan. kacau aku lagi! tak lama lepastu, dia bangun then bebual dengan wati, epul dan apis. dia betulkan posisi kepala aku dekat paha dia. paling aku nyirap, lepas dia betulkan kepala aku, dengan serabainya dia boleh bukak ketiak dia. yaAllah!! da la kepala aku betul-betul bawah ketiak dia. sebabkan mengantuk ya amat, aku redha je la. padahal aku taau dia sengaja nak kenakan aku. nampak tak permainan dia nak kacau aku punya tidur. dia memang baek sangat masa tu. sampaikan budak-budak tu kacau aku tidur pun, azfar mara. sejak dari sini la, perasaan sayang dekat azfar tu berubah rasa sayang lebih daripada seowang kawan. tapi masa ni aku tak cerita dekat sesiapa pun. baek azfar mahupun kawan-kawan kiteowang yang lain. konon malu lettew. hiyuuu.
aku simpan perasaan aku ni sampai ke bulan 4. tapi ada satu hari tu, aku tengok azfar sebok layan pompuan lan dekat sekolah. mesra abez. cemburu tu allah je yang tahu. da tak tahan nak tengok semua tu, da tak tahan nak tanggung perasaan ni sowang-sowang. keluar je daripada sekolah. aku jumpa abang aku. aku cerita dekat dia tentang perasaan aku. dia pun terperanjat ya amat macam mana aku boleh suka dekat kawan dia tu. masa tu hanya samsul sowang je yang tahu pasal ni. aku ingatkan dia simpan rahsia aku tapi rupa-rupanya dia bagitahu juga dekat azfar apa yang aku cakap dekat dia. yaAllah malunyeee *tutup muka. masa tu aku memang da tak tahu nak letak dekat mana muka aku. da la time duty kiteowang satu tempat. haaa mampus aku weyhh. setiap hari bila terserempak dekat tempat duty je, aku mesti larikan diri daripada azfar. dia ke sini, aku ke sana. dia ke sana, aku ke sini. eh, macam main puzzle pula we ollz ni. haha. time tu memang aku kene bahan abez dengan samsul, wan, epul dan apis. 

pertama kali aku rasa perasaan macam ni. disebabkan malu, aku anggap azfar macam musuh aku. ada la satu hari ni, tak silap masa tu musim amek gambar. had ni memang hari menggila la aku cakap. si azfar boleh pula kejar aku. apa yang dia nak aku pun tak tahu. masa tu aku, yaya, wati dan azrin jalan-jalan dekat kantin tapi tak sangka boleh jumpa budak-budak tu dengan azfar. aku tak cakap banyak terus lari dari situ. yaya panggil pun aku buat tak denga. yang aku tahu masa tu aku cuma nak lari dari azfar. benda yang aku terkejut bila dia, samsul, epul, apis dan hafify sanggup kejar aku keliling bangunan dengan kawan-kawan aku. aku da mula gelisah plus gabrah. nampak aje muka samsul, yaya, wati, azrin dan hafify, aku terus nangis. haha. tak boleh belah bila muka samsul terus cuak tengok aku nangis. lekas-lekas dia pujuk aku. padan mka kau! tu laa. kepoh sangat dok cerita dekat azfar. 

lepas beberapa hari, azfar mula mecet aku. ayat pertama dia cakap "salam, kenapa sofia lari? bila nampak azfar je sofia mesti lari macam nampak hantu". masa kawan, panggil peah. bahasa pun guna kau aku je. hari berganti hari, sampai juga bulan 5. awal bulan 5 hubungan kiteowang makin lama makin rapat. rasanya lebih rapat daripada kiteowang kawan dulu. huhu. kiteowang contact macam owang tengah hangit bercinta padahal masa tu kiteowang belum declare couple lagi. sebab azfar cakap " bagi azfar masa untuk sayang sofia". kfine aku hormat permintaan dia. hari berganti hari, sampai juga 060512 dimana azfar 'melamar' aku dekat library. hahah. perghh malu gila i u ollz. nasib baek masa tu cuma ada wan, samsul dan farah. rupanya wan, azfar dengan samsul da planning awal-awal semua tu. hahah. ada-ada je kowang ni. azfar cakap "sudi tak sofia jadi teman hidup azfar?". hiba gila hati aku. pertama kali lelaki buat macam tu dekat aku. wahh. suka kita. opss *tutup mulut. TERbangga diri pula i ni u ollz. jyeahh.

owang cakap kalau hubungan tanpa ujian, tu bukan hubungan namanya. sedangkan berkawan pun ada ujian apa lagi bercinta. kan kan kan. semakin lama semakin dahsyat ujian yang timpa kiteowang berdua. kiteowang paling kerap bergaduh. ha yang lain tu biarla rahsiaaa ~ ct nurhaliza lettew . haha. tapi alhamdulillah, pertengahan bulan puasa hubungan kiteowang semakin baek. tak ada gaduh-gaduh lagi daa. kalau ada pun ala~ gaduh gitu-gitu jee. heee.

ok la. setakat ni je aku mampu cerita. kalau nak cerita daripada A sampai Z, alamat nya memang tak cukup page blog ni. hahha. silap-silap u ollz pun penat nak baca. i'm sowi if my post very-very annoying. terima kasih. 
saya sayang awak. saya akan tunggu awak. melainkan kalau awak da jumpa pengganti diri saya 
 


Older Post | Newer Post
Contact
Facebook TWITTER INSTAGRAM Purple Bow Tie