Every snap have story !


Hello!

Annyeong!
Welcome to my Castle , the owner of this Blog . Be nice here and leave your footprints at my 'be talkative' . thank you

notes

hey guys, u already in my blog. I'm not a arrogant. i'm easy to approached. I do not like hostile. but if you'd like hostile, it's up to u. juz be a SYOK SENDIRI person becoz i will ignore u as my enemy. i will change my attitude if u not satiesfied wift me. juz INFORM directly to me. REMEMBER, nobody's perfect in the world. pliz respect me and i will respect u. thank you

talkative!


Put your link, not email.
No harsh word.
If you want to exchange link, tell me on chatbox.
and be nice :)




Credits

Basecode: Atin Tory
Edit:Aisyah Nurul
Header by:Nabila Medan
Re-Edit:sofia idrus

perjalanan dunia baru
Jan 9, 2013 | 1/09/2013 05:07:00 AM | 0 comments

wiwuuu. jam sudah menunjukkan jam 2:50 pagi. tapi awat mata aku tak rasa mengantuk ni? owhh ya lupa pula, petang tadi aku ada tidur selama 2 jam. haha. sengal pula i ni kadang u ollz. huhu. hari ni tetiba pula aku ghindu dekat u ollz. wahhh terharu tak aku ghindu kat u ollz? terharu kan? kan kan kan? hoyeahh~ini adalah random dimana aku mula mencari dunia baru ku selepas hampir 8 tahun bergelar seowang pelajar sekolah. so far, dunia baru yang aku jumpa sekarang ni amat sesuai dengan diri aku. alhamdulillah. dengan adanya geng-geng aku masa zaman sekolah dulu. ekceli aku pun tak tahu macam mana aku boleh pilih tempat ni sedangkan pada mulanya ingat nak kerja dekat resort. tapi ada halangan yang sukar untuk aku elakkan. aku amek masa agak lama sampai la hari terakhir aku SPM. huhh. susahnya nak cari kerja. hishh. pening pening penging *garu kepala. nak dekat seminggu juga aku duduk goyang kaki di rumah. huhu. 

sampai hari rabu 12 desember 2012, aku da mula jadi seperti cacing kepanasan. bowing nya. ya Allah!!! sampai tak terkira dalam 1 hari berapa kali aku keluar masuk bilik. last-last aku mecet farah ajak keluar cari kerja. nasib baek dia on je. masa tu tempat yang kiteowang target KSL sebab dekat situ memang banyak sangat vacancy. pula tu before last exam, shah ada bagitahu yang pizza KSL nak pekerja. tak cakap banyak kiteowang terus pergi pizza hut KSL. lepas interview itu ini, kiteowang disuruh datang pada hari isnin 17 disember 2012 untuk hantar segala bahan-bahan yang disuruh. lega rasanya bila da dapt kerja. hurmm. besoknya kiteowang datang dengan memakai baju putih. manager pizza tu tunjukkan serba sedikit tentang selok belok pekerjaan kiteowang. bagi aku dan farah, kerja tu tak adalah rumit mana sebab before kiteowang SPM, kiteowang join catering selama 2 tahun. so tak ada masalah bagi kiteowang.

alhamdulillah kerja kiteowang berjalan dengan baek tanpa sebarang masalah. cuma kekadang kerja dekat kedai makan ni banyak sangat risikonya yang tak pernah kita jangka. nak-nak lagi kedai makan international yang order kena pakai panch. salah panch, salah hantar makanan yang customer order, habis la kau. tapi adat la semua benda tu. kena maki dengan customer la, kena marah dengan manager la. macam-macam la. kadang tu rasa macam nak berhenti je cari kerja lain. hehe. assume that a test. heart must be strong. wooo.

macam-macam jenis manusia yang aku jumpa. mat saleh, negro, taiwan, korean. cina india melayu tu memang tak lari daripada pandangan mata kita. huhh. kiranya 1 dunia la yang aku akan jumpa. sebab dekat KSL tu ada resort. so bila ada resort, adalah pelancong-pelancong asing datang nak 'bertandang'. haha. even kiteowang nampak stress yang menggila, nak-nak lagi bila dapat customer india dengan cina. perghh, rasa macam nak jolok je mulut dowang dengan spatula pizza tu. paham-paham je la india ni cakap dia macam mana kan. mula-mula A, bila kita da A, dia lencong masuk B.   sabaaa je la. yang cina pula, kalau makanan lambat sikit je, mula la nak jerit-jerit, mara tengking-tengking. eh sakit pula hati kita di buatnya u ollz. kalau boleh jadi drakula, da lama aku jadi. kasik 'rawrr' sikit dekat cina bukit tu. huhuehue. 


yang ada di kiri kanan tu, kak azmah dan eyfan. dowang ni senior kiteowang. kalau ada dowang, segala stress , penat semua hilang. siyestt tak tipu


kerja kak azmah > topup sos time closing


kak azmah dan eyfan > papa mama (kontroversi)


alamakk! basya ni boleh pula selit dekat belakang tu. eyfan memang begini perangainya. lagaknya macam 'aww aww' gituu


miss pizza hot diva


kak fatin ni pun senior kiteowang juga. umur da 20 tapi badan macam budak form 2. 


yang peluk bahu aku tu kak nad. dia dulu bekas student TSNI juga. kami semua 1 sekolah kecuali farah daripada SMK tasik utara2 . tapi kami genggggg.


mr. service vs miss host


wift encik tong. tong je k. jangan memandai tambah tong sampah, tong gram atau segala tong yang seangkatan dengannya. hikhikhik. nak tahu tak, kiteowang selalu kacau encik Tong ni. tapi kat pizza kiteowang juz panggil Tong je. pena membe aku sengaja panggil dia abang Tong. paztu tahu tak dia jawab apa? "jangan panggil abang Tong la". hahah, siyest dekak gila time tu. nak-nak lagi kalau eyfan buat dia melatah. rasa macam nak terkeluar usus perut ketawa. kadang sampai meleh air mata.


farah, dauz, epul dan aku! heheh. dua jejaka ni sebenarnya jaga kitchen. tapi sebab kaki tu gatal, mulanya menyebok dekat cashier. 


wahhh. u ollz tengok ni. i pegang favourite platter. yummy yummy. nak hantar customer punya order tapi sempat lagi snap gamabr. buat DP lettew. hohoho

yihaaakkk *mengeliat. aku rasa post aku yang ni agak annoying. betol tak?? daripada duduk rumah, keluar cari kerja, sampai laa menjadi staff. aku rasa itu main point post yang berjela ni kot. by the way, kebanyakkan gambar ni daripada camera handset basya. so ni la dia perjalanan aku dalam dunia baru yang baru je aku cipta. semoga allah beri kemudahan pada aku untuk lalui liku-liku hidup yang akan aku jalani di kemudian hari. amiin.






Older Post | Newer Post
Contact
Facebook TWITTER INSTAGRAM Purple Bow Tie