Every snap have story !


Hello!

Annyeong!
Welcome to my Castle , the owner of this Blog . Be nice here and leave your footprints at my 'be talkative' . thank you

notes

hey guys, u already in my blog. I'm not a arrogant. i'm easy to approached. I do not like hostile. but if you'd like hostile, it's up to u. juz be a SYOK SENDIRI person becoz i will ignore u as my enemy. i will change my attitude if u not satiesfied wift me. juz INFORM directly to me. REMEMBER, nobody's perfect in the world. pliz respect me and i will respect u. thank you

talkative!


Put your link, not email.
No harsh word.
If you want to exchange link, tell me on chatbox.
and be nice :)




Credits

Basecode: Atin Tory
Edit:Aisyah Nurul
Header by:Nabila Medan
Re-Edit:sofia idrus

setia menunggu
Feb 28, 2013 | 2/28/2013 02:50:00 PM | 0 comments


datang tanpa diundang dan pergi tanpa disuruh. berbulan bulan menunggu dengan penuh rasa sabar.   dengan penuh mengharap dengan harapan kita akan bersama semula. sampai aku keje, aku masih sabar menunggu. sambil menunggu, aku bayangkan semua kenangan yang kau cipta kan untuk aku dulu. indah sangat sangat. aku suka. sampai la ke satu hari, aku text kau sebab aku terlampau ghindukan kau. tapi aku kecewa sangat bila kau langsung tak reply semua text aku. calling aku pun kau langsung tak angkat. dengan alasan kau sebok. ok aku sabar. 


satu hari tu, aku luahkan dekat shah apa yang aku rasa. hanya dia je yang faham keadaan aku. dia suruh aku berusaha. ye memang aku tengah berusaha. berusaha untuk dapatkan balek hubungan kita yang dulu. berusaha untuk dapatkan balek janji-janji kau dulu. setiap hari aku ditemani air mata yang mengalir tanpa diduga. aku da putus asa. masa tu aku hanya mampu berkata "kau memang da tak nak terima aku lagi". aku cuba kuatkan hati. aku cuba lupakan kau dan segala yang berkaitan dengan kau. aku sedaya upaya menyibukkan diri. dengan bantuan farah,shah, kawan-kawan, dan juga jobmates aku, alhamdulillah aku hampir berjaya lupakan kau. masa tu aku hanya fikir kawan-kawan. kawan-kawan yang sentiasa ada saat susah senang, suka duka aku. hati aku memang tenang sangat masa tu.


tetiba suatu hari, waktu aku sebok clossing, aku dengar farah cakap "akak! abang datang!". aku ingat farah sengaja nak main-mainkan aku, tapi bila aku nampak dia pandang luar, ternyata memang kau ada. masa tu aku rasa dada aku sesak sangat. badan aku menggigil. kenapa allah temukan kita saat-saat aku hampir berjaya lupakan kau? aku seboleh-bolehnya tak nak tengok muka kau. sebab masa tu aku rasa hati aku sakit. aku tak boleh nak pandang muka kau. sebab aku takut kekuatan yang mula nak membangun hilang. aku pura-pura sebok kan diri masa tu. aku sangka kau datang situ sekadar teman shah amek farah je, tapi tak tau pula yang kau pun follow lepak dengan kiteowang. masa tengah lepak tu, aku tak bercakap pun dengan kau tapi entah dimana silapnya, kau dengan aku boleh bertekak ala-ala manja pula. aku mula keluarkan perkataan bodoh dekat kau tapi kau langsung tak mara. makin aku geram dengan kau, makin menjadi-jadi nakal kau kacau aku. masa aku 'belahak', kau, shah dengan samsul datang. aku tak tau apa tujuan kau datang tengok aku 'belahak' dekat tepi kereta wan time tu. but thanx so much sebab da susah-susah amek berat pasal aku. 


start daripada malam tu, kau mula text aku. kau layan aku dengan baek. kita ketawa, gaduh, cerita pasal itu ini. hari tu aku rasa indah sangat. nak dekat seminggu kita still contact macam kita couple dulu. sweet moment bila kau cakap nak keluar berdua dengan aku. kau sanggup tunggu aku abez keje. kita jalan-jalan, tengok wayang. "aku sayang kau, aku nak kita get back balek tapi aku takut. aku takut aku tak boleh jaga kau, aku takut aku sakitkan hati kau lagi". kau ingat tak? aku rasa besttt sangat! tapi 1 malam tu, aku marahkan kau. aku ungkit semua benda yang kau pena cakap dekat aku dulu. tapi aku terharu sangat bila aku tinggikan suara dekat kau, kau tetap lembut bercakap dengan aku. ekceli masa tu aku sengaja tinggikan suara sebab aku nak uji kesabaran kau. alhamdulillah, aku nampak kau sabar dengan aku. hati aku terus terbuka untuk sayangkan kau semula. yup, aku sayangkan buat kali kedua.

 
aku ingatkan kau mara aku lagi sebabkan aku tengking kau, tapi kau tetap amek aku dekat tempat keje. atas motor pun kita sempat gaduh-gaduh manja. aku cubit pinggang kau, kau mengadu sakit. hurmm. tak lama lepas tu, aku rasa perubahan kau, ye, kau berubah untuk kali kedua. aku tetap text kau macam dulu. sebab apa? sebabkan sayang. sayang awak, saaaaayang! tapi kau ego. kenapa  kau datang dalam hidup aku balek? kenapa kau pegi lepas aku sayangkan kau kali kedua? apa salah aku sampai kau jadi macam ni? sekarang baru aku betul-betul sedar. segala kata-kata yang keluar dari mulut kau, segala isi hati kau dalam text, segalanya FAKE! kau game aku? entahla. hanya kau je yang tau. kau amek kebahagiaan aku dalam diam. 


sekali lagi kau luka kan hati aku. luka yang kau bagi sekarang sangat-sangat dalam. tapi aku tetap terima. sebab aku da lali dengan keadaan macam ni. tak ada keikhlasan langsung dalam diri kau terima aku selama ni. aku tak pernah simpan dendam untuk kau. semua yang berlaku ada hikmahnya. cuma kita je yang tak tau. dulu, aku amek masa yang lama untuk pulihkan luka yang kau bagi. tapi sekarang, aku sendiri tak pasti bila. biar masa yang menentukan segalanya. kau pun da bahagia dengan 'her' kau. dan aku rasa aku da dapat detect siapa new 'her' kau. bagusla kalau kau da gembira. aku harap lepasni kau tak cari aku lagi. aku bukan tempat persinggahan. 


honestly, aku cemburu teramat sangat tengok kawan-kawan kita yang kekal bahagia. ziela, ieka, yaya. siyestly, tiap kali aku online, aku tak pernah miss tengok gambar-gambar dowang wift boyfie dowang. heee. aku sekadar berangan je. mana mungkin kita akan jadi macam dowang, kan?
owang cakap, bila seseowang tu sakitkan hati kita, 1 hari nanti dia akan datang cari kita balek. hurmm. no komen! tapi apa yang aku rasa saat ni, adala penyesalan, ye penyesalan di mana aku serahkan hati aku pada owang yang salah. silap aku juga masa tu. apa-apa pun, thanx for everything ok. aku tunggu kau dengan ikhlas. aku minta maap, aku da tak da hati nak contact kau. aku penat sangat.


p/s : tiap-tipa malam saya menuggu text dan calling DARI awak, sayang  

Labels:



Older Post | Newer Post
Contact
Facebook TWITTER INSTAGRAM Purple Bow Tie