Every snap have story !


Hello!

Annyeong!
Welcome to my Castle , the owner of this Blog . Be nice here and leave your footprints at my 'be talkative' . thank you

notes

hey guys, u already in my blog. I'm not a arrogant. i'm easy to approached. I do not like hostile. but if you'd like hostile, it's up to u. juz be a SYOK SENDIRI person becoz i will ignore u as my enemy. i will change my attitude if u not satiesfied wift me. juz INFORM directly to me. REMEMBER, nobody's perfect in the world. pliz respect me and i will respect u. thank you

talkative!


Put your link, not email.
No harsh word.
If you want to exchange link, tell me on chatbox.
and be nice :)




Credits

Basecode: Atin Tory
Edit:Aisyah Nurul
Header by:Nabila Medan
Re-Edit:sofia idrus

#cerita 2
Mar 27, 2013 | 3/27/2013 01:12:00 AM | 0 comments



pertama sekali, dengan lafaz alhamdulillah, akhirnya aku dapat tebus balik keputusan trial aku dengan keputusan peperiksaan sebenar walaupun tak cemerlang macam owang lain, tapi sekurang-kurangnya aku dapat luluskan semua subjek. benda yang paling buat aku gembira, apabila subjek science aku dapat B. yeahh~ B. sangat-sangat buatkan aku rasa gembira. mungkin pada u ollz apa la sangat 'B' tu, tapi pada aku, dia sangat-sangat bermakna. teringat pula masa keputusan trial science aku tak past, menangissss. nak tunjuk dekat mak pun takot. haha. macam biasala, bila aku dalam keadaan tak normal, kawan-kawan dan azfar yang aku cari. mula-mula masa tunjukkan paper science tu dekat azfar, agak gerun juga aku dibuatnya. elak dia soal aku macam-macam je urn. tapi naseb baek masa tu dia diammm je tengok paper aku. maybe sebab aku nangis kot, tu yang dia rasa simpati, hahahaha. lastly, dia dicide nak ajar aku science, huhh, lapang sikit dada aku. kiranya rezeki aku dapat B ni juga atas berkat si azfar ajar aku. alhamdulillah. kcukup.

ramai pakcik, makcik, sedara-mara tanya kemana aku nak pergi lepas ni. wahh soklan yang TER-sangat cepumas tu. haha. hurmm, tak tahu lagi aku nak kemana. tapi macam yang pernah aku cakapkan pada older post aku, abah nak sangat aku jadi nurse. nurse kau, nurse! hahah. ekceli aku langsung tak pernah terfikir untuk jadi seowang nurse. masa abah minta aku jadi nurse pun, aku rasa macam nak ketawa pula. ngahaha. jahat kan aku?  lepastu, bila dapat sokongan daripada ollz my uncles n unties, alhamdulillah, hati aku tetiba TER-buka untuk jadi nurse. mungkin semangat dan sokongan kottt. heeee. 

so, apa aku buat sekarang?? jyeahh, aku da pun mengisi borang secara online. borang apa yang aku isi? haa, ekceli borang tu tak ramai owang yang tau. kiranya privasi lettew, huh, privasi la sangattt *mata ke atas. ngahaha. kcukup. sebenarnya borang tu adalah borang untuk bahagian perubatan seperti nursing, physioterapy, radiographer, accupational therapy, and blablabla. haaaa amek kau, mau mencanak perut aku nak faham semua bahasa perubatan ni. gerrrr. aku tau semua ni pun daripada isteri kawan baek abah. dia juga yang tolong isikan segala borang yang berkaitan. kalau nak harapkan aku, yahh! silap-silap sampai raya haji pun belum tentu past *ayat hafify. huhu. 
setiap owang ada life sendiri. hidup kita tak kan sama selamanya. macam tu juga aku, lepasni hidup aku juga akan berubah. haaa, ni yang buat aku mula rasa risau. how aku nak hidup without mak dan abah? owhh tidak! sedangkan masa pergi Kem Halatuju bulan mac tahun lepas 3 hari pun aku da menangis call mak nak balek. hahah. nampak tak betapa kebudak-budakkannya aku. teruk sangat kan? adeq aku yang umur muda setahun dari aku pun da pandai bawa diri sampai ke utara sowang-sowang. yahh! betapa hebatnya adeq aku. hikhikhik. 

bila tengok owang lain belajar jauh daripada mak bapa. sometimes aku ada juga rasa nak jauh dengan mak dan abah, nak rasa hidup berdikari sendiri. tapi bila fikir yang aku ni agak errkk errkk sikit, hah! payah! mak cakap hati aku tak secekal dan tak sekuat adeq-adeq aku yang lain. hahaha. mungkin ye, mungkin tak. cehh masih lagi nak menafikan. hoho. apa-apa pun, 1 hari nanti aku akan rasa jugaa hidup berdikari ni. kan kan kan. berani?? errr. pliz jangan ditanya. kalau diikutkan hati aku yang tak berapa nak besar ni, rasa macam tak nakkkkk je sambung belajar. hahaha. vodoh kan? tapi disebabkan abah dan mak, aku turutkann je la. aku kan budak baekkkk *mata keatas bibir juih. NGAHAHAHA. dahsyott kau!

insyaAllah 30hb mac ni BFF aku, yaya bakal bergelar wirawati negara, tiba masa kita berjasa. yahh! kenapa lidah aku boleh melalut menyanyi pulakk ni?? lirik pun salah. DIA ya, bukan KITA. lepastu nanti abang bishkut aku pula bakal bergelar wira negara. makin legam la abang bishkuut aku nanti. hahaha. no matter what dugaan dan cabaran, aku yakin yang aku dan kawan-kawan aku pasti dapat tempuhinya dengan lapang dada. owang cakap bila kita jauh dari keluarga, macam-macam ujian yang datang. yaAllah takotnyaaaa. ada ke patot, adeq aku yang nombor 2 tu suruh mak dengan abah hantar aku jauh-jauh. nampak tak ke-biadab-an dia terserlah dekat situ. herrr. sengaja la tu nak menakotkan aku. apa la kau budak.

eh. berbalek pada keputusan aku tu kan, baru aku perasan yang keputusan azfar pun sama dengan aku. cuma yang membezakan aku dengan dia, aku hanya amek 8 subjek je banding dia yang amek 9 subjek. aku dapat 3B, azfar pulak 4B, yang saki baki tu kiteowang sama je. heeee. 

apa-apa pun, semoga Allah beri jalan yang mudah kepada aku dan kawan-kawanku semua. amiin. kadang-kadang apa yang kita lalui, berlainan dengan apa yang kita pernah rancang. betul? tu semua kerja Allah. segala yang berlaku ada hikmahnya. 


Older Post | Newer Post
Contact
Facebook TWITTER INSTAGRAM Purple Bow Tie